Xixona celebra la jornada “El producte com a destinació” amb l’objectiu d’impulsar projectes que posen en valor els productes locals

Professionals del sector gastroturístic de la tota la Comunitat Valenciana reflexionaran sobre les claus per a desenvolupar projectes que contribuïsquen a la protecció dels productes autòctons dels territoris i els convertisquen en destinacions turístiques, gastronòmics i comercials competitius.

Xixona acollirà dijous que ve 17 de desembre la jornada autonòmica ‘El producte com a destinació’. Aquest esdeveniment, dirigit sobretot a emprenedors i empresaris dels sectors de la gastronomia, el turisme i el comerç, té com a objectiu transmetre coneixements que permeten als professionals adquirir els recursos necessaris per a convertir els productes típics de cada territori en una destinació comercial, gastronòmic i turístic competitiu.

Les jornades són gratuïtes i se celebraran en un format mixt, online i presencial, en el Teatret de Xixona –amb aforament reduït màxim de 30 persones-. Comptaran amb la presència de professionals com Maje Martínez, directora de continguts de Mediterrània Gastrònoma i Alacant Gastronòmica, que parlarà sobre les oportunitats i les claus per a gestionar projectes gastroturístics en els temps actuals.

També formen part del programa Carolina Cortés, cap de la Unitat de Producte del Patronat de Turisme Costablanca, que presentarà la línia de treball provincial sota la marca Made In Costablanca, i Alexis Verdú, director de Certificació de Producte del Consell Regulador del IGP Xixona i Torró d’Alacant, que parlarà de la qualitat diferenciada d’un aliment com a estratègia de desenvolupament territorial i presentarà, a més, en primícia, el projecte europeu de creació de la marca ‘Xocolate d’Alacant’.

Així mateix, durant la jornada es desenvoluparà una taula d’experiències d’èxit en les quals participaran representants de territoris que actualment estan treballant la promoció dels seus productes locals i que poden servir de referent a altres professionals que vulguen desenvolupar projectes similars.

En aquest sentit, es comptarà amb la presència de l’alcaldessa d’Andilla, Consuelo Alfonso, que parlarà de la Trufa d’Andilla i dels projectes de desenvolupament entorn a aquest producte autòcton, David Vizcaíno, director de la Fundació Turisme de Montanejos, que presentarà la Fira del Formatge de Montanejos, Fernando Marco, director de la Cooperativa de Viver, que parlarà sobre el projecte oleoturístic que estan duent a terme, i la directora de màrqueting dels Cellers Francisco Gómez que presentarà el programa d’activitats gastroturístiques que realitzen.

“L’interessant d’aquestes jornades, a més dels coneixements que es poden adquirir són les sinergies i les col·laboracions que es creen amb altres professionals”, argumenta l’alcaldessa de Xixona, Isabel López, que també ha indicat que “nosaltres tenim el torró de Xixona, que fabriquem des de fa 500 anys, però en els últims anys hem impulsat accions com la Fira de Nadal o la ruta Tapeando amb Torró per Xixona que tenen l’objectiu de convertir al nostre poble en una destinació experiencial completa”.

A més, l’alcaldessa ha assegurat que, “malgrat el moment d’incertesa en el qual ens movem, aquesta és una oportunitat per a parar-nos a pensar i a desenvolupar projectes de futur que contribuïsquen al desenvolupament de noves iniciatives empresarials capaces de generar il·lusió i crear ocupació entorn als productes tradicionals”.

Les jornades compten amb l’impuls de l’Ajuntament de Xixona i la col·laboració del Patronat de Turisme *Costablanca i la Cambra de Comerç d’Alacant.